Tuesday, January 29, 2008

portocale afabile sau delir febril

nu multa lume stie asta, dar un catel vagabond nu poate face diferenta intre o portocala si un grapefruit. un catel vagabond e ca un om bolnav, care si-a pierdut gustul. iar un om bolnav e ca un catel vagabond. nu orice fel de catel vagabond, ci tipul istet si simpatic, dar care a nimerit rau. evident, nu orice om bolnav e tipul acesta de caine vagabond cum nu orice catel vagabond e asemenea unui om bolnav. boala e de obicei de inima, nu e fatala, poate fi si o raceala, chiar si numai febra, iar daca inima e bolnava catelul e asemenea omului. de fapt omul e asemenea catelului. cu toate ca e istet si simpatic, familia care-l avea nu-l mai vrea, fie e vorba de un pusti mofturos care s-a plictisit, fie de o mama obsedata de praf, par si alte lucruri insignifiante pentru ochi, fie de amandoi sau de niciunul, ci doar un context nefavorabil. in unele cazuri s-a semnalat nazdravania cainelui pe fondul unei lipse de umor a gazdelor. acesta mi se pare, neoficial, cel mai trist. si astfel cainele ramane singur, confuz, asemenea omului bolnav de raceala, inima, febra, dinti, raceala, ochi, nas, maini, picioare, buric, urechi, sprancene, limba. limba e de vina pentru toate bolile. ea le-a inventat si ea nu face diferenta intre portocale si pere. adica grapefruit.ea e de vina mai ales pentru bolile de inima, insa doctorii tin sa ascunda asta. daca n-am avea limba nu am mai suferi de inima, dar nici nu am putea spune nimanui cat de fericiti suntem. am fi fost. am fost. vom fi.

0 comments: